logo-2014.png
mobile_nav_closed.png

Har du spørgsmål til vores MobilBank....

 .....så kontakt hotline på

+45 73 33 17 28 eller skriv til hotline@kreditbanken.dk

 

Installationskrav

Kan min telefon køre MobilBank?
Din telefon kan køre MobilBank, hvis den har et af følgende styresystemer:
Android: Skal min. være version 2.1
iPhone/IOS: Skal min. være version 4.0
Windows Phone: min. version 7.5, operativsystem version 7.10.8773.98   
 
Hvorfor kan MobilBanken ikke bruges på alle smartphones?
Vi har valgt at udbyde MobilBank til Android-telefoner, iPhones og Windows Phone, fordi det er her, der er størst interesse. Vi holder øje med udviklingen, og med hvilke telefoner, der er interesse for.
 
Hvordan henter jeg MobilBanken?
  • søg efter Kreditbankens MobilBank i App Store hvis du har en iPhone, iPad eller Ipod touch.
  • hvis du har en Android telefon vælger du Android Marked. Søg her efter Kreditbanken.
  • på en Windows Phone henter du App´en i Windows marked.


Hvordan aktiverer jeg min MobilBank?
For at bruge MobilBank-App’en, skal du tilmelde dig i din NetBank. Her vælger du fanebladet ”Mobil”. Så snart du har tilmeldt dig, kan du via din App få adgang til dine oplysninger via MobilBanken.

 

  

Pris og datatrafik

Hvad koster Kreditbankens MobilBank? 
Det er gratis at oprette og bruge MobilBanken. Du skal kun betale for datatrafik, så tjek priserne hos dit teleselskab. Vi gør alt for at begrænse behovet for datatrafik.

 

Log ind/Log af

Hvordan får jeg adgang til Kreditbankens MobilBank?
Alle kan hente MobilBank-applikationen på deres smartphones. Men det er kun kunder, der har tilmeldt sig MobilBank i NetBanken, der kan bruge alle funktioner i MobilBanken. MobilBanken er kun for private kunder.

Du tilmelder dig i din Netbank Privat, under menupunktet "Mobil".


Hvordan logger jeg på?

Det er let at logge på MobilBanken. MobilBanken beder selv om dit brugernavn og adgangskode, hvis den funktion, du vil bruge, kræver det. MobilBank-koden er den kode du fik oplyst i din NetBank Privat. MobilBank-koden er personlig. Hver bruger skal have sin egen kode. Men med funktionen "skift bruger" kan flere forskellige brugere logge sig på MobilBanken på den samme telefon.

MobilBanken husker Cpr. nr. men ikke NemID nr. Under indstilinger kan du selv vælge om Cpr. nr. skal huskes eller ej
Du bliver automatisk logget af MobilBanken, hvis du lukker MobilBanken, eller hvis du har været inaktiv på telefonen.

 

Skal jeg bruge mit NemID nøglekort/-viser?

Når du, fx. med MobilBanken ønsker at overfører penge, betale regninger eller handle værdipapirer skal du bruge dit NemID nøglekort/-viser.


Er MobilBanken sikker?

Det er sikkert at bruge Kreditbankens MobilBank. Men følg altid disse regler:

  • oplys aldrig din kode til andre
  • læg aldrig din mobiltelefon fra dig, når du er logget på
  • husk altid at logge af, når du ikke ønsker at være på længere

Har du mistanke om, at din kode til Kreditbankens MobilBank er blevet afluret, så skift din mobilkode i NetBanken, og kontakt din afdeling med det samme.

 

Hvad er min mobilkode, og hvad gør jeg, hvis jeg har glemt min mobilkode?

Du skal blot gå ind under menupunktet ’Mobil’ i NetBanken. Her du kan se din mobilkode og få en ny, hvis du har behov for det.  

 

 

mobil-kode.png 

 

Det er også muligt at vælge din kode selv.

Når du i NetBanken under menupuntet 'Mobil' klikker på vælg en ny kode, har du mulighed for at vælge din egen kode.

 

mobil-nykode.png

 

Hvordan logger jeg af?
Hvis du går ud af MobilBanken, eller hvis du skifter til en anden App, så bliver du automatisk logget af - senest efter 10 minutter. Du kan ændre dette under menupunktet "Indstillinger".

 

Funktioner

Hvilke funktioner får jeg adgang til, når jeg logger på?
Når du logger på MobilBanken med dit Cpr. eller NemID nr. får du f.eks. adgang til at se dine konti og depoter, overfører penge, betale regninger, købe og sælge værdi papirer samt mulighed for at kontakte din rådgiver.
Det er ikke nødvendigt at logge på, hvis du vil se valutakurser, finde en afdeling af Kreditbanken eller spærre kort.

På en Windows Phone er det også muligt at danne en favoritside der kan tilpasses med funktioner og genveje som ofte bruges.

 

Hvorfor kan jeg ikke se min konto?
Du tilpasser selv kontooversigten. Vælg menupunktet ”Konto” og klik på ”Rediger”. Her kan du selv til- og fravælge de konti, du vil se i oversigten. Vi kan vise op til 100 konti i alt.

 
Hvorfor kan jeg ikke se mit depot?
Du tilpasser selv depotoversigten. Vælg menupunktet ”Depot” og klik på ”Rediger”. Her kan du selv til- og fravælge de depoter, du vil se i oversigten. Vi kan vise op til 100 depoter i alt.

Hvordan giver jeg min konto et andet navn?
Vælg menupunktet ”Konto” og vælg den konto, du ønsker skal have et andet navn på oversigten. Når du står på kontoen, skal du klikke på ”Detaljer”. Du kan give din konto et nyt navn nederst på siden. Kontoen ændrer så også navn i NetBanken.

 

Hvad er en favorit? (kun i Windows Phone)

Favoritter er ting du ofte bruger i Mobilbanken. Det kan være en konto du jævnligt tjekker, en bestemt kurs du gerne vil følge eller en genvej til de funktioner du bruger mest fx overfør eller valutaregner.

Du kan selv sammensætte din favoritside på samme måde som du føjer ting til din hjemmeskærm på telefonen.

Favoritter er kun synlige i Mobilbanken. De favoritter der viser dine personlige data er kun synlige når du er logget på

 

Hvordan tilføjer jeg en favorit? (kun i Windows Phone)

  • Fra menuen hold fingeren på et menupunkt indtil du kan vælge føj til favorit
  • Fra funktionen 'Tryk på'...(menu-baren) når du fx står på en konto, et depot eller en valutaregneren og se hvilke muligheder du har fpr at føje til favoritter.

Kan jeg redigere mine favoritter? (kun Windows Phone)

Du kan tilføje favoritter – slette favoritter eller sortere favoritsiden, så den passer til dit behov. 

Du tilføjer favoritter ved at holde fingeren på et menupunkt og vælge ”føj til favoritter”. Du kan også tilføje favoritter fra App baren (…) fx når du står på en konto, et depot, et værdipapir eller en bestemt valuta.

Du kan sortere favoritter ved at holde fingeren på en favorit og vælge ”tilpas favoritter”. Du skal være logget på mobilbanken for at ændre dine favoritter.

 

Er det sikkert at sende en mail til rådgiver fra Mobilbanken? (Kun Windows Phone)

Funktionen mail til rådigver bruger det mailprogram som er på telefonen. Dvs. at du skal tage samme forbehold, som du gør når du sender en almindelig mail. Hvis du skal sende fortolige oplysninger anbefaler vi, at du kontakter din rådgive via NetBanken.

 

Hvorfor virker ”vis vej” ikke altid? (kun Windows Phone)

Kortfunktionen ”vis vej” kræver som minimum operativsystem version 7.10.8773.98. Hvis du har et operativsystem med lavere nummer, kan du opleve at adresser der indeholder æ,ø,å ikke vises korrekt. 

Du kan tjekke versionen på operativsystemet på telefonen under ”indstillinger” – ”om” – ”flere oplysninger”.

 

Spærring af MobilBank

Hvordan spærrer jeg Kreditbankens MobilBank

 

Du kan altid spærre MobilBanken sådan:

  • via menupunktet ”Mobil” i din NetBank
  • hos Kreditbankens Hotline på tlf. +45 7333 1728
  • hos Spærreservice på tlf. 7594 5093, hvor du oplyser, at du er kunde i Kreditbanken og gerne vil have spærret adgang til din MobilBank. (Så spærres både din NetBank og din MobilBank)

 mobil-spaer.png

   

Kreditbanken A/S, H. P. Hanssens Gade 17, 6200 Aabenraa. CVR-nr. 16339016.

Hjemmesiden bruger cookies


Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.
Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.
Vil du vide mere om vores cookies, og hvordan du sletter dem, klik her.